Op 19 juni heeft AnalyZus de resultaten gepresenteerd van het marktonderzoek dat ze heeft uitgevoerd in opdracht van de Stichting Salto in Eindhoven. Met 22 basisscholen en twee scholen voor speciaal basisonderwijs is Salto een grote speler in het Eindhovense onderwijsveld. Zes scholen bevinden zich qua leerlingenaantal echter onder de Eindhovense opheffingsnorm van 174 leerlingen. Om een goed onderbouwde keuze te kunnen maken over de toekomst van deze scholen, heeft Salto aan AnalyZus gevraagd een onderzoek uit te voeren naar het toekomstperspectief van de zes scholen. Verder lezen >> HDe laatste tijd horen we steeds vaker geluiden dat het wel meevalt met de winkelleegstand. Het aantal leegstaande verkooppunten lijkt zelfs te stabiliseren. Op zich een mooi gegeven. De vraag is alleen wat dit betekent en voor wie. De indruk ontstaat dat de stabilisatie van de winkelleegstand goed nieuws is voor de Nederlandse winkelgebieden en de daar gevestigde detailhandel. Terwijl de gevestigde detailhandel vandaag de dag nog steeds te maken heeft met dalende verkoopcijfers. Reden om eens wat dieper in te gaan op het fenomeen winkelleegstand. Wat zegt winkelleegstand nou eigenlijk? En welke conclusies kunnen we verbinden aan een stabilisatie van winkelleegstand? Lees in deze factsheet het hele verhaal achter winkelleegstand! De Nederlandse detailhandel heeft het op dit moment niet gemakkelijk. Steeds meer mensen kopen hun producten online wat ten koste gaat van de bestedingen die ze in uw winkel doen. Daarnaast hebben veel regio’s te maken met een veranderende bevolkingssamenstelling. Nederland is aan het vergrijzen en in bepaalde Nederlandse regio’s (zoals in de Achterhoek en Zuid-Limburg) is zelfs al sprake van een krimpende bevolking. Tel daar de economische recessie nog even bij op en je begrijpt dat veel retailers de moed in de schoenen zakt. Heel begrijpelijk. Lees verder >> Optitrade Retailgroep heeft voor AnalyZus gekozen als vast partner voor het uitvoeren van consumentenonderzoek zoals VPO's en klantenanalyses. Van oorsprong heeft Optitrade een inkoop- en marketingfunctie, maar om de service naar de aangesloten opticiens en audiciens te vergroten, biedt Optitrade nu een aantal extra diensten aan haar leden aan, waaronder het consumentenonderzoek van AnalyZus. |