De Kracht van de Ondernemer 2014: de toekomst van de detailhandel in Zoetermeer en Leidschendam-Voorburg
Op 15 oktober aanstaande presenteren Rabobank Vlietstreek-Zoetermeer en de gemeenten Zoetermeer en Leidschendam-Voorburg de achtste editie van De Kracht van de Ondernemer. Met dit gezamenlijke initiatief wordt jaarlijks een thema onderzocht met als doel lokale ondernemers en belanghebbenden handvatten, inspiratie en kennis te bieden ter stimulering van de lokale economie. Het onderzoek is dit jaar uitgevoerd door AnalyZus en AldusWillem en gaat in op de vraag in hoeverre de lokale detailhandel klaar is voor de toekomst. De marktomstandigheden voor met name de niet-dagelijkse detailhandel zijn lastig. Vanwege het slechte economische tij staan de consumentenbestedingen onder druk. En dat wat de consument besteedt, komt steeds vaker in het online kanaal terecht. Met landelijk 15.000 leegstaande winkelpanden als gevolg. Hoe overleven winkels vandaag de dag en hoe kan een winkelier inspelen op de wensen van de klant anno nu? Waar laten winkeliers kansen liggen en hoe kunnen zij zich onderscheiden?
Tijdens het congres op 15 oktober in het Kyocera stadion in Den Haag presenteert dagvoorzitter André Troost op ludieke wijze de onderzoeksresultaten. Deze entertainer is gek op winkels en heeft zich hier op meerdere manieren in verdiept. Zo is hij mystery guest, theatermaker en auteur van diverse boekjes over de toekomst van de retailmarkt. Prof. Dr. Cor Molenaar is marketingexpert en schreef meerdere boeken waaronder ‘Het einde van winkels?’ en ‘Shopping 3.0’. Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten en winkeliers. In een inspirerende presentatie vertelt hij hoe winkeliers hun hoofd boven water kunnen houden en hoe een visie omgezet kan worden naar realisatie.
Tijdens de avond wordt ook kennis gemaakt met MyOrder Cashless Betalen. Een innovatief betaalsysteem waarbij klanten betalen door een pasje of bijvoorbeeld een sleutelhanger voor de betaalautomaat te houden. Steeds meer winkels en bijvoorbeeld Goede Doelen sluiten zich hierbij aan. Thomas Brinkman, de oprichter van het systeem, is aanwezig en in de experience winkel en tijdens de netwerkborrel kunnen de aanwezigen zelf het gemak ervan ervaren. De boekjes van André Troost en Cor Molenaar kunnen In de experience winkel via MyOrder Cashless Betalen gekocht worden en een drankje kan eveneens via dit systeem worden besteld en betaald. Tot slot maken de deelnemers kennis met visuele mogelijkheden om hun winkel extra aantrekkelijk te maken en ontvangen ze een 3D geprinte boekenlegger. Tijdens de netwerkborrel zijn diverse specialisten/ondernemers aanwezig die in het dagelijks leven inspelen op de toekomst van de detailhandel.
Voor het volledige programma en om u in te schrijven voor het congres, raadpleeg de website van De Kracht van de Ondernemer.
Tijdens het congres op 15 oktober in het Kyocera stadion in Den Haag presenteert dagvoorzitter André Troost op ludieke wijze de onderzoeksresultaten. Deze entertainer is gek op winkels en heeft zich hier op meerdere manieren in verdiept. Zo is hij mystery guest, theatermaker en auteur van diverse boekjes over de toekomst van de retailmarkt. Prof. Dr. Cor Molenaar is marketingexpert en schreef meerdere boeken waaronder ‘Het einde van winkels?’ en ‘Shopping 3.0’. Cor Molenaar is niet alleen bekend van de trends en ontwikkelingen in het marketing vak, maar voorspelt, voorziet en doorziet ook het gedrag van consumenten en winkeliers. In een inspirerende presentatie vertelt hij hoe winkeliers hun hoofd boven water kunnen houden en hoe een visie omgezet kan worden naar realisatie.
Tijdens de avond wordt ook kennis gemaakt met MyOrder Cashless Betalen. Een innovatief betaalsysteem waarbij klanten betalen door een pasje of bijvoorbeeld een sleutelhanger voor de betaalautomaat te houden. Steeds meer winkels en bijvoorbeeld Goede Doelen sluiten zich hierbij aan. Thomas Brinkman, de oprichter van het systeem, is aanwezig en in de experience winkel en tijdens de netwerkborrel kunnen de aanwezigen zelf het gemak ervan ervaren. De boekjes van André Troost en Cor Molenaar kunnen In de experience winkel via MyOrder Cashless Betalen gekocht worden en een drankje kan eveneens via dit systeem worden besteld en betaald. Tot slot maken de deelnemers kennis met visuele mogelijkheden om hun winkel extra aantrekkelijk te maken en ontvangen ze een 3D geprinte boekenlegger. Tijdens de netwerkborrel zijn diverse specialisten/ondernemers aanwezig die in het dagelijks leven inspelen op de toekomst van de detailhandel.
Voor het volledige programma en om u in te schrijven voor het congres, raadpleeg de website van De Kracht van de Ondernemer.