Marktruimte en economische effecten
AnalyZus voert onderzoek uit naar het functioneren van winkels en andere consumentenvoorzieningen. Het doel van deze onderzoeken is vaak om marktruimte en/of economische effecten van ruimtelijke ontwikkelingen in beeld te brengen.
AnalyZus wordt gezien als een autoriteit bij het vinden en toepassen van de juiste data, onderzoeksmethodes en databronnen. Onze visie op het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandel in Nederland beschreven wij in het position paper 'naar een zuivere waarneming van de prestaties van winkelgebieden' (in opdracht van Platform de Nieuwe Winkelstraat).
Koopstromenonderzoek
In het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandelssector wordt vaak gebruik gemaakt van koopstromenonderzoek. AnalyZus stond aan de wieg van diverse vernieuwingen die de afgelopen jaren in het koopstromenonderzoek hebben plaatsgevonden.
AnalyZus wordt gezien als een autoriteit bij het vinden en toepassen van de juiste data, onderzoeksmethodes en databronnen. Onze visie op het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandel in Nederland beschreven wij in het position paper 'naar een zuivere waarneming van de prestaties van winkelgebieden' (in opdracht van Platform de Nieuwe Winkelstraat).
Koopstromenonderzoek
In het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandelssector wordt vaak gebruik gemaakt van koopstromenonderzoek. AnalyZus stond aan de wieg van diverse vernieuwingen die de afgelopen jaren in het koopstromenonderzoek hebben plaatsgevonden.
Ter inspiratie