AnalyZus helpt centrumgebieden in het vertalen van data naar relevante kennis en beleidsinformatie. In mijn recente blog laat ik zien wat nodig is om bezoekersdata echt van waarde te laten zijn voor je centrumgebied. Een van de zaken die hiervoor relevant is, is het verrijken van de data met lokale kennis over de omstandigheden ter plaatse. Dit maakt het mogelijk de inzichten in de juiste context te plaatsen en te duiden. Een van de organisaties voor wie AnalyZus dat deed is Binnenstad Management Tilburg (BMT). Binnen BMT wordt met bewoners, horeca, retail, vastgoedeigenaren, cultuur en gemeente samengewerkt aan een aantrekkelijke binnenstad. Om de effecten daarvan op bezoekersaantallen te monitoren maakt BMT gebruik van het datadashboard Digitwin van Argaleo. In opdracht van Argaleo stelde AnalyZus maandelijks een bezoekersrapportage op waarin bezoekersaantallen onder andere werden gekoppeld aan weeromstandigheden, evenementen en locatie specifieke kenmerken. Deze verrijking biedt grip op het functioneren van de binnenstad en geeft BMT concrete handvatten om te sturen op de gewenste ontwikkeling daarvan. Comments are closed.
|