Marktruimte en economische effecten
AnalyZus doet onderzoek naar het functioneren van winkels en andere consumentenvoorzieningen. Het doel van deze onderzoeken is vaak om marktruimte of economische effecten van ruimtelijke ontwikkelingen in beeld te brengen.
AnalyZus staat in dit werkveld bekend als expert bij het vinden en toepassen van de juiste data, onderzoeksmethodes en databronnen. Onze visie op het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandel in Nederland beschreven wij in het position paper 'naar een zuivere waarneming van de prestaties van winkelgebieden' (in opdracht van Platform de Nieuwe Winkelstraat).
Koopstromenonderzoek
In het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandelssector wordt vaak gebruik gemaakt van koopstromenonderzoek. AnalyZus stond aan de wieg van diverse vernieuwingen die de afgelopen jaren in het koopstromenonderzoek plaatsvonden.
AnalyZus staat in dit werkveld bekend als expert bij het vinden en toepassen van de juiste data, onderzoeksmethodes en databronnen. Onze visie op het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandel in Nederland beschreven wij in het position paper 'naar een zuivere waarneming van de prestaties van winkelgebieden' (in opdracht van Platform de Nieuwe Winkelstraat).
Koopstromenonderzoek
In het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandelssector wordt vaak gebruik gemaakt van koopstromenonderzoek. AnalyZus stond aan de wieg van diverse vernieuwingen die de afgelopen jaren in het koopstromenonderzoek plaatsvonden.
Ter inspiratie