AnalyZus
  • Home
  • Expertise
    • Marktruimte en economische effecten
    • Haalbaarheid en locatiekeuze
    • Evaluatieonderzoek
    • Marktonderzoek
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact
Marktruimte en economische effecten
Foto
AnalyZus voert onderzoek uit naar het functioneren van winkels en andere consumentenvoorzieningen. Het doel van deze onderzoeken is vaak om (negatieve) marktruimte of economische effecten van ruimtelijke ontwikkelingen in beeld te brengen.

AnalyZus wordt gezien als een autoriteit bij het vinden en toepassen van de juiste data, onderzoeksmethodes en databronnen. Onze visie op het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandel in Nederland beschreven wij in het position paper 'naar een zuivere waarneming van de prestaties van winkelgebieden' (in opdracht van 
Platform de Nieuwe Winkelstraat).

Koopstromenonderzoek
​In het ruimtelijk-economisch onderzoek voor de detailhandelssector wordt vaak gebruik gemaakt van koopstromenonderzoek. AnalyZus stond aan de wieg van diverse vernieuwingen die de afgelopen jaren in het koopstromenonderzoek hebben plaatsgevonden.   

Ter inspiratie
Foto
Relocatiemogelijkheden standplaatslocatie centrum Rotterdam
Foto
Distributie-planologisch onderzoek (DPO) uitbreiding en relocatie supermarkten centrum Wateringen
Foto
Ruimte voor daghoreca in Drechterland
Foto
Foto

  • Home
  • Expertise
    • Marktruimte en economische effecten
    • Haalbaarheid en locatiekeuze
    • Evaluatieonderzoek
    • Marktonderzoek
  • Projecten
  • Over ons
  • Contact